Autor: Zespół Fundacji GreenLab
Facebook uruchomił centrum informacji o klimacie, gdzie użytkownicy otrzymują m. in. rzetelne dane na temat zmian klimatu. Fakty przygotowane przez naukowców dotyczą częstych błędnych przekonań na temat ocieplenia klimatu i jego konsekwencji. Firma współpracuje z oficjalnymi instytucjami naukowymi, w tym badaczami klimatu z ONZ czy amerykańską Narodową Służbą Oceaniczną i Atmosferyczną (National Oceanic and Atmospheric Administration, NOAA).
Zmiana klimatu to jedno z największych wyzwań, przed którymi stoimy. Dostarczanie podstawowych technologii i wiarygodnych informacji o klimacie miliardom ludzi jest sednem tego, jak Facebook może pomóc w walce z kryzysem. Wierzymy, że możemy to zrobić przy zerowym śladzie węglowym netto. – Mike Schroepfer, Dyrektor ds. technologii.
Dyrektor generalny Facebooka Mark Zuckerberg argumentował, że najlepszym sposobem na powstrzymanie dezinformacji przed rozprzestrzenianiem się w jego sieciach jest nie tylko usuwanie wprowadzających w błąd postów, ale także oferowanie ludziom informacji z wiarygodnych źródeł.
Do swojego centrum informacyjnego, Facebook dodał również nową sekcję poświęconą „obalaniu mitów dotyczących zmian klimatycznych”. Fałszywe informacje są sprawdzane i zgłaszane przez osoby weryfikujące fakty na Facebooku. Mity są obalane przez ekspertów z wielu uniwersytetów, w tym z Uniwersytetu George’a Masona, programu Yale w zakresie komunikacji klimatycznej i Uniwersytetu Cambridge.
Początkowo z nowego centrum informacji naukowych o klimacie korzystać mogli internauci ze Stanów Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii, Francji i Niemiec. W dniu dzisiejszym koncern udostępnił usługę na innych rynkach, w tym także w Polsce.
Celem Facebooka jest osiągnięcie zerowej emisji do 2030 r.
Facebook chce osiągnąć zerową emisję dwutlenku węgla netto w całym łańcuchu działalności firmy m. in. w ramach własnego łańcucha dostaw czy ograniczając podróże służbowe. Firma chce również być w pełni zasilana przez energię odnawialną. Przykładem tego są działania podjęte w 2020 r., gdy Facebook całkowicie pokrył zużycie energii elektrycznej pracowników pracujących w domach energią odnawialną. Był to pierwszy rok, w którym firma uwzględniła emisje związane z pracą w domu w swoim wykazie środowiskowym.